Monday, January 12, 2009

Serangan Ke Atas GAZA ada Hikmahnya

Assalamualaikum

Pada ruangan kali ini saya ingin mengutarakan tentang serangan pihak Israel yang menyerang Palestin di semenanjung Gaza. Sesungguhnya kita telah ketahui kekejaman dan kezaliman pihak Israel sejak azali lagi. Kekejaman mereka menindas pihak Palestine telah menjadi -jadi sejak kebelakangan ini.

Umat islam seluruh dunia telah bersuara menunding jari ke pihak kaum Yahudi yang terus menerus memberikan tekanan kepada umat islam di Palestine. Walhal mereka tidah endah dengan apa yang dikritik oleh dunia terhadap mereka.

Kejadian yang berlaku kalau diikutkan memang kita ( selaku umat islam) berasa geram dan rasa tercabar dengan tindakan kaum yahudi. Tetapi, Hikmah telah berlaku dimana kita dapat lihat perpaduan kaum muslim bersatu-padu mengekang kezaliman Israel. Ramai penduduk di Amerika Syarikat telah memeluk Islam dan menjadi muslim. Kejatuhan ekonomi Amerika Syarikat yang belum diketahui akan pulih atau tidak.

Kita berasa Hikmah ini kerana Allah telah menunjukkan betapa kejamnya Umat Yahudi sehinggakan negara-negara lain yang bukan islam telah mengecam tindakan Israel yang begitu kejam terhadap Palestine.

Insyaalah, Mengikut hadis Rasullullah s.a.w , Umat islam akan berjaya memerangi pihak yahudi pada suatu hari. Daripada kejadian yang berlaku, kita berharap agar Yahudi akan ditimpa malapetaka dari Allah S.W.T.

No comments:

Post a Comment